reklama

I have a dream

Vytrhli mi zub. Nebolo to prvýkrát, tento bol už asi šiesty. Ten zub nechcel ísť von, stále sa odlamovali len kúsočky, zubár sa zjavne trápil, ale nevzdával to. Aj keď strašil, že to skončí na chirurgii, nakoniec zub vybral. Všetci sme si vydýchli, v mojom prípade mi to prišlo ako naposledy. Zalamentovali nad zakrúteným koreňom, ktorý celé trhanie tak sťažoval. "Korenisko jeden krivý, tuhý" - hromžila som stŕpnutými ústami, čiže len v duchu - "je na svete". Teraz si nezabudnúť zaobstarať nejaké analgetiká, bude to mať doma svoju bolestivú dohru. Vraj dlhúúú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Vytrhli mi zub. Nebolo to prvýkrát, tento bol už asi šiesty. Ten zub nechcel ísť von, stále sa odlamovali len kúsočky, zubár sa zjavne trápil, ale nevzdával to. Aj keď strašil, že to skončí na chirurgii, nakoniec zub vybral. Všetci sme si vydýchli, v mojom prípade mi to prišlo ako naposledy. Zalamentovali nad zakrúteným koreňom, ktorý celé trhanie tak sťažoval. "Korenisko jeden krivý, tuhý" - hromžila som stŕpnutými ústami, čiže len v duchu - "je na svete". Teraz si nezabudnúť zaobstarať nejaké analgetiká, bude to mať doma svoju bolestivú dohru. Vraj dlhúúú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O tom, koľko som za túto stratu zaplatila, škoda reči a nervov písať. Doma som nestihla ani stratený zub a peniaze oplakať a začalo ma to bolieť. Je to druhý deň, medzičasom som zošalela, ošedivela a rozhodla sa o tom napísať. I have a dream je názov.

Po Ibalginoch som zaspala. Snívalo sa mi, že už nechcem pracovať, lebo nemám zuby a veľmi sa hanbím. Tak sedím doma a pozerám von oknom. Zo záhrady oproti je najnovšie parcela na stavanie. A už sa aj stavia. Nič neobvyklé v dnešnom urbanizačnom boome, kedy sa klčujú vinohrady, búrajú staršie budovy, obytné domy, ... čokoľvek, čo je nutné zrovnať so zemou, aby sme sa mohli namiesto toho tešiť z novučičkých hypermarketov, kancelárskych, obytných, obývateľných aj neobývateľných priestorov. Takže sa strašne tešíme, nakupujeme o sto šesť v sto plus jeden drogériách či veľkých obchodných centrách. Pozerajúc na tú voľnú plochu oproti, sa nechávam unášať predstavami o tom, čo nám to tu v susedstve rastie. Celé je to ešte v plienkach, zo zeme stále rastie tráva a na zemi ležia drevené dosky. Žeby chata? Mrknem od zeme trochu vyššie, zablúdim pohľadom ďalej a pozerám sa na drevenú latrínu spredu, aj keď predná stena ešte chýba. Latrína nie je pozostatok ex záhrady, ale asi prvá lastovička nového priestranstva. Normálna latrína, aj keď bez dverí, postavená čelom ku mne - smejem sa. Nič neobvyklé, keby s ňou nezačal staviteľ - volajme ho Ivan - naraz tancovať. Latrína odstúpi trochu dozadu, otočí sa mi bokom, akoby pózovala z profilu a zostáva chvíľu takto. Potom sa otočí Ivanovi čelom, ku mne chrbtom a postupuje ďalej. Pripadám si ako striga a sledujem ďalej to úchvatné divadlo. Napokon Ivan a jeho latrína dorazia na určené miesto. Latrína postavená pri plote, Ivan tiež, vlastne Ivan sedí vedľa. "To bola ale makačka", zrejme si teraz myslí. Mne beží hlavou, že na latríne stále chýbajú dvere, a potom mi napadne, že tam vlastne ani nemusia byť. Veď je to strategicky postavené, pre prípad potreby - Ivanovi čelom, ku mne chrbtom.

Monika Aghová

Monika Aghová

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Monika a som na blogu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu